Åsa Carlsson - Liberal

Ömsesidig respekt och ödmjukhet - Intolerans mot de intoleranta

Monday, August 07, 2006

Enpartistaten
Även om jag redan ansåg att vi är en enpartistat, så glömmer jag ändå lätt bort det i vardagen. Sajten Enpartistaten gör verkligheten mer påtagligt, eftersom man inte kan ducka på samma sätt när man får så många påminnelser och bevis samtidigt.

Visste ni till exempel att socialdemokrater betalar en tiondel av sina arvoden direkt till partiet, avdragsgillt! Naturligtvis är det inte avdragsgillt att ge till andra organisationer.

Tsunami hanteringen och hanteringen av ministerposter finns också som skräckexempel. Men det mest skrämmande är ändå den begränsade åsiktsfriheten. Där både förskolebarn, skolbarn, studenter och invandrare, utan reflektion skolas i sann socialdemokratisk anda.

Få en inblick i vad kurslitteratur i Svenska för Invandrare, SfI, ger för bild av Sverige (och socialdemokratin) genom att spela Välkommen till Sverige! (Se högerkolumnen på Enpartistaten.)

Det är verkligen hög tid för Maktskifte06 samt kurslitteratur på vetenskaplig grund, istället för på socialdemokratisk grund.

Åsa Carlsson
Liberal

2 Comments:

At August 08, 2006 11:02 PM, Blogger Åsa Carlsson - Liberal said...

Bloggen i sig är svaret på vad jag står för, sedan kommer ändå olika bedömmare att sätta olika etiketter.

Naturligtvis tycker jag att just min syn är den "riktigt liberala".

 
At August 09, 2006 6:12 AM, Blogger Åsa Carlsson - Liberal said...

Tack för komplimangen.

Som sagt så tycker jag själv att jag står för "den riktiga liberalismen".

Nu gäller det bara att få både nuvarande och blivande folkpartiser att inse det. I och med det kommer medlemsprofilen likna min egen profil, och jag kommer att bli en vanlig folkpartist :-)

 

Post a Comment

<< Home