Åsa Carlsson - Liberal

Ömsesidig respekt och ödmjukhet - Intolerans mot de intoleranta

Wednesday, August 09, 2006

Alliansen på Karlstadbesök
Nyss hemkommen efter att ha lyssnat några inspirerande tal hållna av Alliansens företrädare, under deras besök vid Bomstabaden i Karlstad idag.

Under mitt surfande på olika bloggar har jag noterat att det är flera som verkar ha ungefär samma syn på livet som jag, men som ändå inte vet hur de ska rösta. Men det första kriteriet måste väl ändå vara självklart, dvs valet att byta regering. Att man sedan inte känner sig direkt hemma i någon av de fyra Allianspartierna borde vara av underordnad betydelse.

Själv tillhör jag folkpartiet främst för att jag anser mig vara en "riktig liberal". Sedan antar jag att jag är en "riktig politiker" eftersom jag tror mig kunna påverka så att både partiet och dess politik blir så som jag anser att det bör vara :-)

Alliansen står för:
- Välbehövligt maktskifte
- Majoritets regering, som bevisligen vill och kan sammarbeta
- Avsaknad av kommunister i regeringen, inklusive i utrikes och försvarspolitiken

Ja, det räcker väl mer än nog.

Dessutom anser jag att de framförallt står för den enda realistiska och männsikovärdiga lösningar på arbetslösheten och utanförskapet.

Åsa Carlsson
Liberal

0 Comments:

Post a Comment

<< Home